Persondatapolitik (GDPR)

Ansvar

Den Danske Dommerforening (DDD) stiller denne hjemmeside til rådighed som en service og som informationskilde. Vi forsøger at vedligeholde informationer og funktioner på denne hjemmeside så korrekt som muligt, men gør opmærksom på, at hjemmesiden kan indeholde fejl. DDD fraskriver sig ethvert ansvar for sådanne fejl. Alt materiale samt indhold offentliggjort på denne hjemmeside er stillet til rådighed uden garanti af nogen art.

Personlige oplysninger (GDPR)

I DDD passer vi godt på dine data og vi ved, hvor vigtigt det er at leve op til kravene i Persondataforordningen – også kaldet GDPR (General Data Protection Regulation).

I det følgende beskrives, hvilke oplysninger og informationer, der indsamles hos DDD og hvordan disse bruges.

DDD videregiver under ingen omstændigheder personligt identificerbare oplysninger, IP-numre og lignende til tredjemand medmindre vi i henhold til lovgivningen, af domstolene eller af en offentlig myndighed tvinges til det.

DDD indsamler kun personligt identificerbare informationer om vores brugere, hvis disse frivilligt oplyses af brugerne selv.

DDD's medarbejdere må kun indsamle og registrere højst nødvendige persondataoplysninger om kontaktpersoner hos kunder, leverandører eller andre samarbejdspartnere. De nødvendige oplysninger kan bestå i kontaktpersonens navn, arbejdstelefonnummer og e-mailadresse som registreres under den virksomhed hvor kontaktpersonen er tilknyttet eller privatkunders adresse.

Formålet er af legitim interesse, eksempelvis kontaktoplysninger på kunder og andre samarbejdspartnere samt oplysninger om kundernes købshistorik. Herudover er formålet at kunne opfylde kontrakter og aftaler i forbindelse med levering af varer eller ydelser.

Oplysningerne stammer fra samarbejdspartnere og evt. fra kontaktpersonen selv.  I forbindelse med bearbejdning af nye potentielle kunder kan de almindelige oplysninger evt. være hentet fra hjemmesider eller offentligt tilgængelige databaser.

Ret til indsigt og sletning

Den registrerede kontaktperson har ret til at få indsigt i eller at få slettet de persondata, som virksomheden ligger inde med. Dette vil efter henvendelse ske snarest muligt og som hovedregel senest 4 uger efter modtagelsen af en skriftlig begæring herom. Når oplysninger er udleveret, kan personen tidligst anmode om tilsvarende oplysninger 6 måneder efter udleveringsdatoen.

Klage

Er en registreret kontaktperson ikke tilfreds med virksomhedens behandling af persondata, kan der klages til DDD's IT-administrator. Medfører dette ikke afklaring, kan en eventuel klage herefter rettes til Datatilsynet. Den aktuelle kontaktadresse kan findes på www.datatilsynet.dk.

Ophavsret

Alt materiale på vores hjemmeside er ophavsretligt beskyttet. Materialet må frit benyttes, for eksempel i forbindelse med artikler, så længe der benyttes tydelig kildeangivelse.

DDD kan ikke drages til ansvar for evt. mangelfuld information.

Der må gerne linkes til materiale på DDD's website forudsat, at dette foregår loyalt og i overensstemmelse med gældende ret, herunder at visningen af materialet på DDD's hjemmeside ikke sker som framing.